FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Alismataceae
AlismaPlant1
Dumblialaiškiniai
Alisma plantago-aquatica

Dumblialaiškiniai - Alismataceae Vent., ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus lelijainių (Liliopsida) klasės (Alismatales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (8), Alžyras (2), Angilija (1), Argentina (15), Armėnija (1), Australija (15), Austrija (4), Bahamai (1), Bangladešas (1), Belgija (6), Belizas (2), Beninas (1), Bisau Gvinėja (1), Bolivija (20), Botsvana (1), Brazilija (26), Bulgarija (1), Burkina Fasas (4), Burundis (3), Centrinės Afrikos Respublika (5), Danija (6), Dominikos Respublika (4), Dramblio Kaulo Krantas (5), Egiptas (3), Ekvadoras (16), Etiopija (1), Gabonas (1), Gajana (10), Gana (1), Graikija (3), Grenada (1), Gruzija (3), Gvatemala (4), Gvinėja (1), Haitis (1), Hondūras (6), Indija (2), Indonezija (3), Irakas (2), Islandija (1), Ispanija (12), Italija (7), Izraelis (4), Jamaika (2), Japonija (8), Jungtinė Karalystė (11), Jungtinės Amerikos Valstijos (45), Juodkalnija (1), Kamerūnas (4), Kanada (9), Kazachija (2), Kenija (2), Kinija (9), Kipras (1), Kolumbija (14), Kosta Rika (13), Kroatija (1), Kuba (6), Lenkija (4), Lichtenšteinas (1), Madagaskaras (3), Malaizija (2), Malis (4), Marokas (6), Meksika (20), Namibija (2), Naujoji Zelandija (6), Nigerija (3), Nigeris (1), Nikaragva (13), Norvegija (4), Nyderlandai (6), Nyderlandų Antilai (1), Panama (10), Papua Naujoji Gvinėja (3), Paragvajus (11), Peru (12), Pietų Korėja (5), Portugalija (4), Prancūzija (11), Prancūzijos Gviana (5), Prancūzijos Polinezija (1), Puerto Rikas (4), Ruanda (1), Rumunija (2), Rusija (5), Salvadoras (2), Senegalas (2), Siera Leonė (1), Sirija (2), Slovėnija (4), Sudanas (3), Suomija (6), Surinamas (1), Svazilandas (3), Tailandas (2), Taivanas (8), Tanzanija (5), Terksas ir Kaikosas (1), Tunisas (1), Uganda (2), Ukraina (2), Urugvajus (5), Uzbekija (1), Venesuela (17), Vengrija (3), Vietnamas (3), Vokietija (10), Zambija (2), Zimbabvė (1), Čilė (5), Šri Lanka (2), Švedija (13), Šveicarija (6). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Pažeidžiami (3), Nekeliantys susirūpinimo (15), Trūksta duomenų (2).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Albidella ?, ?
  2. Dublialaiškis - Alisma L., ?
  3.  ? Astonia S.W.L. Jacobs, ?
  4. Šilininkas - Baldellia Parl., ?
  5.  ? Burnatia Micheli, ?
  6.  ? Butomopsis ?, ?
  7. Kaldezija - Caldesia Parl., ?
  8.  ? Damasonium Mill., ?
  9. Šustenis - Echinodorus Rich., Engelm., A. Gray, ?
  10.  ? Helanthium ?, ?
  11.  ? Hydrocleys Rich., ?
  12.  ? Limnocharis Humb., Bonpl., ?
  13.  ? Limnophyton Miq., ?
  14. Šustinė - Luronium Raf., ?
  15.  ? Ranalisma Stapf, ?
  16. Papliauška - Sagittaria L., ?
  17.  ? Wiesneria Micheli, ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 12 šeimų  
   
  Eilė
Dumblialaiškiečiai
(Alismatales)
   
        51 rūšis
  Klasė
Lelijainiai
(Liliopsida)
    Šeima
Dumblialaiškiniai
(Alismataceae)
  14 genčių  
         
  dar 18 eilių  

Išnašos Redaguoti