FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Lepidoptera
LeopardMothBlueSpots edit2
Iphiclides podalirius

Drugiai - Lepidoptera Linnaeus, 1758, vienas gausiausių ir geriausiai ištirtų nariuotakojų tipo vabzdžių klasės būrys.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Jiems būdingos 2 poros stambių plėviškų sparnų, kurie dažniausiai yra apaugę spalvotais žvyneliais. Sparnai su gyslomis, piešinys susideda iš įvairių dėmių, linijų, dryžių ir kt. Burnos organai čiulpiamieji – spirališkai susisukęs straublelis, pritaikytas žiedų nektarui ir kitiems skysčiams čiulpti. Antenos daugianarės; siūliškos, buožiškos, šukiškos, plunksniškos ir kt. Facetinės akys stambios, išgaubtos, kartais apaugusios plaukeliais. Drugių galva, krūtinė ir pilvelis ryškiai atskirti. Galva visai laisva, plaukuota. Krūtinė iš tvirtai suaugusių segmentų.

Biologija Redaguoti

Drugių nervų sistemą sudaro viršryklinis ir poryklinis mazgas, apyryklinis žiedas ir pilvo nervų grandinėlė, susidedanti iš 2-3 krūtinės ir 4-6 pilvelio mazgų. Drugiai turi 6 kojytes.

Metamorfozė pilna. Kiaušinėliai su lukštu (chorionu) dedami po vieną arba krūvelėmis ant lapų, ūglių ir prilipdomi pridedamųjų liaukų išskyromis. Lukštas sudarytas iš baltyminių medžiagų, todėl išsiritęs vikšriukas pirmiausia jį sugraužia ir tik tada pradeda maitintis įprastiniu maistu. Lervos kirmėliškos išvaizdos ir vadinamos vikšrais. Lėliukė dažniausiai dengtoji, neretai voratinkliniame kokone.

Mityba Redaguoti

Virškinamasis traktas aiškiai padalintas į tris dalis: priekinę, vidurinę ir užpakalinę žarnas. Jis prasideda burna, į kurią atsiveria iki 3 porų seilių liaukų. Daugumos drugių vikšrų seilių liaukos virtusios verpimo liaukomis. Maistas virškinamas ir įsiurbiamas vidurinėje žarnos dalyje, paskui patenka į užpakalinę dalį, kuri baigiasi analine anga.

Paplitimas Redaguoti

Pasaulyje yra apie 160 000 rūšių, Lietuvoje – 2281. [ k ] Šalys kuriose yra aptinkama būrio rūšys (skliaustuose nurodytas šio būrio šalyje aptinkamų rūšių skaičius): ..

Šeimos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

Pobūris. Zeugloptera (Protolepidoptera) Redaguoti

Pobūris. Aglossata Redaguoti

Pobūris. Heterobathmiina Redaguoti

Pobūris. Glossata Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

Būrys
Drugiai
(Lepidoptera)
  81 šeima   627 gentys   2200 rūšių
         
  Klasė
Vabzdžiai
(Insecta)

  dar 28 būriai

Išnašos Redaguoti