FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Dioscoreaceae
Dioskorėjiniai

Dioskorėjiniai - Dioscoreaceae R.Br., ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus lelijainių (Liliopsida) klasės (Liliales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Albanija (1), Argentina (31), Australija (8), Bahamai (3), Bangladešas (8), Belizas (15), Beninas (15), Bisau Gvinėja (3), Bolivija (58), Brazilija (126), Brunėjus (1), Burkina Fasas (9), Burundis (6), Butanas (1), Centrinės Afrikos Respublika (9), Dominika (1), Dominikos Respublika (10), Dramblio Kaulo Krantas (16), Ekvadoras (40), Etiopija (7), Fidžis (5), Filipinai (22), Gabonas (15), Gajana (25), Gana (12), Graikija (1), Gruzija (1), Guamas (1), Gvadelupa (1), Gvatemala (28), Gvinėja (6), Haitis (5), Hondūras (19), Honkongas (6), Indija (28), Indonezija (24), Ispanija (2), Izraelis (1), JAV Mergelių salos (1), Jamaika (3), Japonija (14), Jemenas (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (32), Kambodža (14), Kamerūnas (16), Kanada (1), Kenija (10), Kinija (44), Kiribatis (1), Kokosų (Kilingo) Salos (1), Kolumbija (50), Komorai (10), Kongas (2), Kongo Demokratinė Respublika (12), Kosta Rika (28), Kuba (21), Kuko Salos (2), Laosas (16), Libanas (1), Liberija (9), Lichtenšteinas (4), Madagaskaras (39), Majotas (9), Makao (1), Malaizija (29), Malavis (6), Malis (4), Marianos Šiaurinės Salos (2), Martinika (1), Maršalo salos (2), Meksika (77), Mianmaras (10), Mikronezija (4), Mozambikas (3), Namibija (1), Naujoji Kaledonija (3), Naujoji Zelandija (2), Nepalas (9), Nigerija (12), Nigeris (1), Nikaragva (15), Nyderlandai (1), Nyderlandų Antilai (2), Pakistanas (1), Panama (25), Papua Naujoji Gvinėja (10), Paragvajus (23), Peru (67), Pietų Afrikos Respublika (16), Pietų Korėja (7), Prancūzija (1), Prancūzijos Gviana (11), Prancūzijos Polinezija (4), Puerto Rikas (9), Pusiaujo Gvinėja (7), Rusija (1), Saliamono Salos (6), Salvadoras (12), Samoa (2), Seišeliai (1), Senegalas (6), Siera Leonė (4), Singapūras (4), Sudanas (3), Suomija (1), Surinamas (13), Svazilandas (1), Tailandas (41), Taivanas (11), Tanzanija (15), Togas (7), Tonga (2), Trinidadas ir Tobagas (3), Uganda (11), Ukraina (2), Urugvajus (3), Vanuatu (4), Venesuela (41), Vietnamas (38), Zambija (5), Zimbabvė (6), Čilė (40), Šiaurės Korėja (2), Šri Lanka (11), Švedija (8). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (2), Pažeidžiami (2), Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (7), Trūksta duomenų (2).

Gentys Redaguoti

  1. Dioskorėja - Dioscorea L., ?
  2.  ? Epipetrum ?, ?
  3.  ? Rajania L., ?
  4.  ? Stenomeris ?, ?
  5. Karčiuotė - Tacca J.R., G. Forst., ?
  6.  ? Trichopus ?, ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 12 šeimų  
   
  Eilė
Lelijiečiai
(Liliales)
   
        30 rūšių
  Klasė
Lelijainiai
(Liliopsida)
    Šeima
Dioskorėjiniai
(Dioscoreaceae)
  2 gentys  
         
  dar 18 eilių  

Išnašos Redaguoti