FANDOM

Brevirostris

Collocalia brevirostris

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Collocalia brevirostris
Collocalia brevirostris
Apsaugos būklė

? Collocalia brevirostris Horsfield, 1840, (Apodiformes) būrio (Apodidae) šeimos (Collocalia) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Tai 13-14 cm ilgio paukščiai, turintys bumerango ar pusmėnulio formos sparnus. Kūnas - lieknas, paukščių svoris vidutiniškai siekia 12,6 g., uodega - išsišakojusi. Tai daugeliu atžvilgiu tipiški, greitam skrydžiui siaurus sparnus turintys bei skrydžio metu vabzdžiams gaudyti pritaikytu siauru, plačiai prasiveriančiu snapu paukščiai. Jų kojos labai trumpos, kas neleidžia tupėti ant laktų, tačiau suteikia galimybę "prilipti" prie vertikalių paviršių. Tai daugiausia pilkai-rudo viršugalvio ir šviesesnės rudos papilvės paukščiai.

Biologija Redaguoti

Tai kolonijomis gyvenantys paukščiai, kurios gali siekti nuo 50 iki 300 paukščių. Paukščių buveinės ir veisimosi vietos: ariamos žemės paviršiai, uolos, urvai, kitos sausumos požeminės buveinės. Taip pat mėgsta subtropinius ir atogrąžų kalnuotus miškus, tačiau jiems pirmenybės neteikia. Iš kitų rūšių šią rūšį išskiria gebėjimas skraidyti tamsiuose urvuose, net gi aklinoje tamsoje. Maitinasi atvirose miškų, upių slėnių teritorijose. Lizdus patinai suka iš samanų ir seilių, kuriuos pritvirtina prie vertikalaus uolos paviršiaus. Perima po du baltus mažus kiaušinius, kadangi salanganos yra monogamiškos abu partneriai kartu rūpinasi jaunikliais.

Mityba Redaguoti

Šie paukščiai yra vabzdžiaėdžiai, matinasi dieną, o į savo lizdus grįžta tik naktį. Vakare ir esant blogam matomumui ieškoti pašaro nusileidžia ant dirbamos žemės paviršiaus.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 2 šeimos   dar 2 rūšys
       
  Būrys
Čiurliniai paukščiai
(Apodiformes)
    Gentis
Salanganos
(Collocalia)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Čiurliniai
(Apodidae)
    Rūšis
(Collocalia brevirostris)
           
  dar 27 būriai   dar 18 genčių  

Išnašos Redaguoti