FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Cephalopterus ornatus
Cephalopterus ornatus
Cephalopterus ornatus (1802)
Хохлатая зонтичная птица
Cephalopterus ornatus
Apsaugos būklė

Amazoninė skėtinė kotinga - Cephalopterus ornatus Geoffroy Saint-Hilaire, 1809, (Passeriformes) būrio (Cotingidae) šeimos (Cephalopterus) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Ant galvos turi į priekį lenktą kuodą, sudarantį virš snapo savotišką skėčio pavidalo gaubtuvą. Nuo gerklės žemyn kabo didelis mėsingas maišelis, iš dalies ar pilnai padengtas plunksnomis. Šio maišelio ilgis siekia 13 cm, o pats paukštis yra 47 cm ilgio.

Biologija Redaguoti

Tuoktuvių metu paukštis išskleidžia kuodą, kuris iš viršaus uždengia visą galvą. Balsas skardus, primenantis trūbos putimą. Gyvena miškuose, dažniausiai didelių upių salelėse.

Mityba Redaguoti

Pirmiausia šie paukščiai lesa vaisius ir uogas, bet taip pat minta vabzdžiais, vorais, bei vabzdžių lervomis, kai vaisiai yra neprieinami.

Paplitimas Redaguoti

Aptinkama šalyse: Bolivijoje, Brazilijoje, Ekvadore, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Kolumbijoje, Kosta Rikoje, Panamoje, Peru, Venesueloje.

Literatūra Redaguoti

  • Cephalopterus ornatus. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų   dar 2 rūšys
       
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
    Gentis
Skėtinės kotingos
(Cephalopterus)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kotinginiai
(Cotingidae)
    Rūšis
Amazoninė skėtinė kotinga
(Cephalopterus ornatus)

Išnašos Redaguoti