FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Pterodroma hypoleuca
BOPE
Starr 990520-0830 Casuarina equisetifolia
Boninis audrašauklis
Apsaugos būklė

Boninis audrašauklis - Pterodroma hypoleuca Salvin, 1888, chordinių (Chordata) tipo paukščių (Aves) klasės audrašauklinių paukščių (Procellariiformes) būrio audrašauklinių (Procellariidae) šeimos trumpasnapių audrašauklių (Pterodroma) genties rūšis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Apie 30 cm ilgio, sparnų ilgis maždaug 67-71 cm. Pilkai juoda nugara ir galva.Kakta, smakras ir gerklė balti. Turi baltą galvą su juoda kepurėle. Šviesiai pilka viršutinė kūno dalis. Sparnai yra baltos spalvos su tamsiu apvadu ir prie riešo sąnario. Uodega yra tamsiai pilkos spalvos. Kojos ir pėdos yra rausvos su tamsiais lopais.

Biologija Redaguoti

Gyvena šiaurės vakarų Ramiojo vandenyno vandenyse, Japonijos salose, Pietų ir Šiaurės vakarų Havajų salose. Padedamas vienas kiaušinis. Abu tėvai peri kiaušinį apie 50 dienų. Jaunikliai apsiplunksnuoja maždaug po 80 dienų. Abu tėvai dalyvauja kasant urvus, kuriuos dažniausiai kasa smėlyje, tarp 1-3m ilgio. Gina maždaug 2m plotą aplink įėjimą į urvą.

Mityba Redaguoti

Pagrindinis maistas žuvys ir kalmarai.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Pterodroma hypoleuca. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.
  • Brooke, M. De L. (2004) Albatrosses and petrels across the world. Oxford: Oxford University Press.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 3 šeimos   dar 29 rūšys
       
  Būrys
Audrašaukliniai paukščiai
(Procellariiformes)
    Gentis
Trumpasnapiai audrašaukliai
(Pterodroma)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Audrašaukliniai
(Procellariidae)
    Rūšis
Boninis audrašauklis
(Pterodroma hypoleuca)
           
  dar 27 būriai   dar 13 genčių  

Išnašos Redaguoti