FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Bombycilla cedrorum
Cedarwaxwing
2011-08-16 Rollins Savanna 5
Cedar Waxwing-rangemap
Bombycilla cedrorum
Kedrinis svirbelis,
Paplitimo arealas
Apsaugos būklė

Kedrinis svirbelis - Bombycilla cedrorum Vieillot, 1808, (Passeriformes) būrio (Bombycillidae) šeimos (Bombycilla) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Paukščiai yra maždaug 15-18 cm ilgio ir sveria apie 30 gramų. Ant sparnų yra maža grupė ryškių raudonų plunksnų. Uodega yra geltona. Suaugę paukščiai turi išblyškusį geltoną pilvą.

Biologija Redaguoti

Paukščių skrydis yra stiprus ir tiesioginis, primena mažą varnėnų pulką. Šie paukščiai turi labai aukštą toną. Dauguma jų migruoja tolyn į pietus į Jungtines Amerikos Valstijas ir už jos ribų, kartais siekia kiek šiaures Pietų Ameriką. Paukščiai mėgsta tekančio vandens garsą, maudytis ir gerti iš seklių upelių. Paprastai patelės padeda 5-6 kiaušinius, peri nuo 12 iki 16 dienu. Jaunikliai lizdą palieka po 14–18 dienų po išsiritimo. Populiacijos dydis yra labai didelis.

Mityba Redaguoti

Minta uogomis ir saldžiais vaisiais. Būrelyje nariai gali išsirikiuoti palei šakelę ir perduoti uogas snapu į snapą žemyn linija taip, kad kiekvienas paukštis gautų galimybę palesti.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Bombycilla cedrorum. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų  
     
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
    Rūšis
Kedrinis svirbelis
(Bombycilla cedrorum)
         
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Svirbeliniai
(Bombycillidae)
  Gentis
Svirbeliai
(Bombycilla)

  dar 27 būriai   dar 2 rūšys

Išnašos Redaguoti