FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Beta
Beta

Runkelis - Beta L., ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Caryophyllales) eilės (Amaranthaceae) šeimos gentis.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (2), Albanija (1), Alžyras (2), Andora (1), Argentina (1), Armėnija (5), Australija (2), Austrija (2), Azerbaidžanas (3), Baltarusija (1), Belgija (2), Bolivija (1), Brazilija (1), Bulgarija (3), Danija (2), Dominika (1), Egiptas (1), Ekvadoras (1), Estija (1), Etiopija (1), Graikija (3), Gruzija (1), Indija (1), Irakas (1), Iranas (1), Ispanija (5), Italija (3), Izraelis (2), Japonija (1), Jordanija (1), Jungtinė Karalystė (3), Jungtinės Amerikos Valstijos (9), Kanada (1), Kataras (1), Kazachija (1), Kenija (1), Kinija (1), Kipras (2), Kirgizija (1), Kolumbija (1), Kroatija (1), Kuba (1), Latvija (1), Lenkija (6), Libanas (1), Lietuva (1), Makedonija (1), Malta (1), Marokas (4), Mauricijus (1), Mauritanija (1), Meksika (1), Moldavija (1), Naujoji Zelandija (1), Nepalas (1), Nikaragva (1), Norvegija (1), Nyderlandai (2), Pakistanas (1), Palestina (1), Pietų Afrikos Respublika (1), Pietų Korėja (1), Portugalija (5), Prancūzija (3), Rumunija (1), Rusija (2), Saudo Arabija (1), Sirija (1), Slovakija (1), Slovėnija (1), Suomija (1), Tadžikija (1), Taivanas (1), Tunisas (2), Turkija (6), Ukraina (4), Uzbekija (1), Vengrija (2), Vokietija (4), Čekija (1), Čilė (1), Šri Lanka (1), Švedija (3), Šveicarija (1). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Pažeidžiami (1).

Rūšys Redaguoti

  1.  ? Beta corolliflora Zosimovic, Buttler, 1975
  2.  ? Beta lomatogona Fisch., C.A.Mey., 1838
  3.  ? Beta macrocarpa Guss., 1826
  4.  ? Beta macrorhiza Steven, 1812
  5.  ? Beta nana Boiss., Heldr., 1846
  6.  ? Beta palonga R.K.Basu, K.K.Mukh., 1975
  7.  ? Beta patellaris Moq., 1849
  8.  ? Beta patula Aiton, 1789
  9.  ? Beta procumbens C.Sm., Hornem., 1805
  10.  ? Beta trigyna Waldst., Kit., 1800
  11.  ? Beta vulgaris L., 1753
  12.  ? Beta webbiana Moq., 1840

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 22 šeimos  
      13 rūšių
  Eilė
Gvazdikiečiai
(Caryophyllales)
    Gentis
Runkelis
(Beta)

  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
(Amaranthaceae)

  dar 67 eilės   dar 23 gentys  

Išnašos Redaguoti