FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Begoniaceae
Begonia1

Begoniniai - Begoniaceae C. Agardh, ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Violales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Argentina (17), Australija (3), Austrija (1), Bangladešas (3), Belgija (1), Belizas (7), Beninas (2), Bisau Gvinėja (1), Bolivija (57), Brazilija (182), Brunėjus (5), Burkina Fasas (1), Burundis (4), Butanas (2), Centrinės Afrikos Respublika (1), Dominika (5), Dominikos Respublika (8), Dramblio Kaulo Krantas (9), Ekvadoras (69), Etiopija (1), Fidžis (2), Filipinai (93), Gabonas (54), Gajana (9), Gana (10), Grenada (1), Gvadelupa (3), Gvatemala (33), Gvinėja (7), Haitis (13), Hondūras (28), Honkongas (4), Indija (37), Indonezija (77), Ispanija (4), Jamaika (13), Japonija (6), Jemenas (2), Jungtinė Karalystė (7), Jungtinės Amerikos Valstijos (98), Kambodža (1), Kamerūnas (52), Kanada (5), Kenija (5), Kinija (75), Kolumbija (81), Komorai (4), Kongas (6), Kongo Demokratinė Respublika (15), Kosta Rika (46), Kuba (12), Kuko Salos (1), Laosas (6), Liberija (10), Lichtenšteinas (3), Madagaskaras (47), Majotas (2), Malaizija (67), Malavis (6), Malis (1), Martinika (3), Meksika (105), Mianmaras (17), Mozambikas (2), Naujoji Zelandija (11), Nepalas (10), Nigerija (12), Nikaragva (19), Nyderlandai (47), Nyderlandų Antilai (2), Pakistanas (1), Panama (49), Papua Naujoji Gvinėja (54), Paragvajus (6), Peru (84), Pietų Afrikos Respublika (6), Prancūzija (2), Prancūzijos Gviana (5), Puerto Rikas (6), Pusiaujo Gvinėja (35), Reunjonas (1), Ruanda (4), Saliamono Salos (3), Salvadoras (18), San Tomė ir Prinsipė (7), Seišeliai (3), Senegalas (1), Sent Lusija (1), Sent Vinsentas ir Grenadinai (2), Siera Leonė (4), Singapūras (1), Surinamas (5), Svazilandas (1), Tailandas (30), Taivanas (22), Tanzanija (18), Togas (2), Trinidadas ir Tobagas (5), Uganda (4), Urugvajus (1), Vanuatu (1), Venesuela (46), Vietnamas (28), Vokietija (19), Zambija (2), Zimbabvė (3), Šri Lanka (9), Švedija (26). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (1), Grėsmingai nykstantys (3), Nykstantys (11), Pažeidžiami (31), Beveik nykstantys (4), Nekeliantys susirūpinimo (1).

Gentys Redaguoti

  1. Begonija - Begonia L., ?
  2.  ? Hillebrandia D. Oliver, ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 20 šeimų  
   
  Eilė
Našlaitiečiai
(Violales)
   
        13 rūšių
  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
Begoniniai
(Begoniaceae)
  2 gentys  
         
  dar 66 eilės  

Išnašos Redaguoti