FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Begonia
B. aconitifolia JV 250x242
Begonia

Begonija - Begonia L., ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Violales) eilės (Begoniaceae) šeimos gentis.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Argentina (17), Australija (3), Austrija (1), Bangladešas (3), Belgija (1), Belizas (7), Beninas (2), Bisau Gvinėja (1), Bolivija (57), Brazilija (182), Brunėjus (5), Burkina Fasas (1), Burundis (4), Butanas (2), Centrinės Afrikos Respublika (1), Dominika (5), Dominikos Respublika (8), Dramblio Kaulo Krantas (9), Ekvadoras (69), Etiopija (1), Fidžis (2), Filipinai (93), Gabonas (54), Gajana (9), Gana (10), Grenada (1), Gvadelupa (3), Gvatemala (33), Gvinėja (7), Haitis (13), Hondūras (28), Honkongas (4), Indija (37), Indonezija (77), Ispanija (4), Jamaika (13), Japonija (6), Jemenas (2), Jungtinė Karalystė (7), Jungtinės Amerikos Valstijos (97), Kambodža (1), Kamerūnas (52), Kanada (5), Kenija (5), Kinija (75), Kolumbija (81), Komorai (4), Kongas (6), Kongo Demokratinė Respublika (15), Kosta Rika (46), Kuba (12), Kuko Salos (1), Laosas (6), Liberija (10), Lichtenšteinas (3), Madagaskaras (47), Majotas (2), Malaizija (67), Malavis (6), Malis (1), Martinika (3), Meksika (105), Mianmaras (17), Mozambikas (2), Naujoji Zelandija (11), Nepalas (10), Nigerija (12), Nikaragva (19), Nyderlandai (47), Nyderlandų Antilai (2), Pakistanas (1), Panama (49), Papua Naujoji Gvinėja (54), Paragvajus (6), Peru (84), Pietų Afrikos Respublika (6), Prancūzija (2), Prancūzijos Gviana (5), Puerto Rikas (6), Pusiaujo Gvinėja (35), Reunjonas (1), Ruanda (4), Saliamono Salos (3), Salvadoras (18), San Tomė ir Prinsipė (7), Seišeliai (3), Senegalas (1), Sent Lusija (1), Sent Vinsentas ir Grenadinai (2), Siera Leonė (4), Singapūras (1), Surinamas (5), Svazilandas (1), Tailandas (30), Taivanas (22), Tanzanija (18), Togas (2), Trinidadas ir Tobagas (5), Uganda (4), Urugvajus (1), Vanuatu (1), Venesuela (46), Vietnamas (28), Vokietija (19), Zambija (2), Zimbabvė (3), Šri Lanka (9), Švedija (26). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (1), Grėsmingai nykstantys (3), Nykstantys (11), Pažeidžiami (31), Beveik nykstantys (4), Nekeliantys susirūpinimo (1).

Rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 20 šeimų  
      13 rūšių
  Eilė
Našlaitiečiai
(Violales)
    Gentis
Begonija
(Begonia)

  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
Begoniniai
(Begoniaceae)

  dar 66 eilės   dar 1 gentis  

Išnašos Redaguoti