FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Haliaeetus leucocephalus
Bald.eagle.closeup.arp-sh.750pix
Baltagalvis jūrinis erelis
Apsaugos būklė

Baltagalvis jūrinis erelis, sin. baltagalvis erelis - Haliaeetus leucocephalus Linnaeus, 1758, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Falconiformes) būrio (Accipitridae) šeimos (Haliaeetus) genties rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Suaugęs baltagalvis erelis yra 70-102 cm aukščio, išskleistų sparnų plotis 180–234 cm. Sveria 2,5–7 kg, patelės ketvirtadaliu smulkesnės už patinus. Suaugėlio kūnas ir uodega rudi, galva balta, snapas didelis, lenktas, geltonas. Jaunikliai tamsiai rudi, plunksnų galiukai ant sparnų, ties krūtine balti.

Biologija Redaguoti

Gyvena jūrų, upių, didelių ežerų pakrantėse, kur daug atviro vandens plotų ir gausu žuvies. Lizdams pasirenka senus, subrendusius spygliuočius ar kietos medienos lapuočius medžius. Jie turi būti netoli vandens telkinio, su geru apžvelgiamuoju lauku. Jautrūs žmonių veiklai, todėl gyvena retai apgyvendintuose plotuose.

Tai dalinai migruojantys paukščiai. Gyvenantys prie vandens telkinių, kurie žiemą užšąla, migruoja į pietus, tuo tarpu gyvenantys prie neužšąlančių telkinių yra sėslūs. Skrisdami pasiekia 56–70 km/h greitį.

Mityba Redaguoti

Baltagalvis erelis minta daugiausia žuvimi (ypač upėtakiais, lašišomis), neretai – dvėseliena. Taip pat kartais gaudo smulkius žinduolius – kiškius, triušius, meškėnus, ondatras, elnių jauniklius, be to paukščius (ypač antinius), krabus, driežus.

Paplitimas Redaguoti

Paplitęs Šiaurės Amerikoje – nuo šiaurinės Meksikos, Kubos iki centrinės Aliaskos. Baltagalvis erelis yra JAV nacionalinis paukštis.

Porūšiai Redaguoti

  1.  ? Haliaeetus leucocephalus alascanus ?, ?
  2.  ? Haliaeetus leucocephalus leucocephalus Linnaeus, 1766 lalla

Literatūra Redaguoti

  • WoRMS (2010). Haliaeetus leucocephalus Linnaeus, 1758. Accessed through: World Register of Marine Species at http://www.marinespecies.org/aphia.php?p=taxdetails&id=159374 on 2011-02-18
  • ITIS database Žr.
  • Banks, R.C., R.W. McDiarmid, and A.L. Gardner. 1987. Checklist of vertebrates of the United States, the U.S. Territories, and Canada. U.S. Fish and Wildlife Service Resource Publication No. 166. 79 p. Žr.
  • Field Guide to Birds of North America 1983 Žr.
  • Grand Manan Whale and Seabird Research Station. Žr.
  • Linkletter, L.E. 1977. A checklist of marine fauna and flora of the Bay of Fundy. Huntsman Marine Laboratory, St. Andrews, N.B. 68 p. Žr.
  • Peterson, R.T. and V.M. Peterson. 2002. A field guide to the birds of eastern and central North America. Fifth Edition. Peterson Field Guide Series. Houghton Mifflin Company. New York. 427 p. Žr.
  • Squires, H.J. 1990. Decapod Crustacea of the Atlantic coast of Canada. Canadian Bulletin of Fisheries and Aquatic Sciences 221. 532 p. Žr.
  • Vanner, M. 2003. The encyclopedia of North American birds. Paragon Publishing. Bath. 383 p. Žr.
  • Gallardo, J. C., V. Macías, and E. Velarde. 2009. Birds (Vertebrata: Aves) of the Gulf of Mexico, Pp. 1321–1342 in Felder, D.L. and D.K. Camp (eds.), Gulf of Mexico–Origins, Waters, and Biota. Biodiversity. Texas A&M Press, College Station, Texas. Žr.
  • Haliaeetus leucocephalus. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 3 šeimos   dar 7 rūšys  
         
  Būrys
Sakaliniai paukščiai
(Falconiformes)
    Gentis
Jūriniai ereliai
(Haliaeetus)
   
              2 porūšiai
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Vanaginiai
(Accipitridae)
    Rūšis
Baltagalvis jūrinis erelis
(Haliaeetus leucocephalus)

Išnašos Redaguoti