FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Balaenoptera physalus
Finwhaleapproach
Balaenoptera physalus

Finvalas - Balaenoptera physalus Linnaeus, 1758, chordinių (Chordata) tipo (Mammalia) klasės (Cetartiodactyla) būrio (Balaenopteridae) šeimos (Balaenoptera) genties rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Jis yra antras pagal dydį banginis ir antras pagal dydį gyvūnas po Mėlyno Banginio, augantis iki 27 metrų (88 pėdų) ilgio. Ilgas ir plonas, finvalo kūnas yra rusvai pilkas su labiau išblyškusia apačia.

Biologija Redaguoti

Jis yra randamas visuose pagrindiniuose vandenynuose. Jų nerandama tik šalia šiaurės ir pietų polių ledų sangrūdų. Daugiausiai palikuonių atsivedama vėsiuose ir daug maisto išteklių turinčiuose vandenyse.

Kaip ir kitų banginių vyriškos lyties finvalas skleidžia ilgus, garsius, žemo dažnio garsus. Mėlynųjų ir Finvalų banginių artikuliavimas yra žemiausi skleidžiami gyvūnų garsai. Dauguma garsų yra moduliuoti dažniai (FM), apimantys 16 - 40 hz dažnį (garsų sritis, kurią gali išgirsti žmogus yra s tarp 20 hz ir 20 khz). Kiekvienas garsas trunka tarp vienos - dviejų sekundžių, ir įvairios garsų kombinacijos įvyksta raštuotose sekose, trunkančiuose 7 - 15 minučių. Šitos sekos kartojasi susitikimuose, trunkančiuose daug dienų. Balso sekos turi šaltinio lygmenis iki 184 – 186 decibelų palyginti su 1 mikroPaskaliu, ir gali būti aptinkamos šimtų kilometrų spinduliu. Kai Finvalų garsai buvo įrašyti, tyrėjai nesuprato, kad šitie neįprastai garsūs, ilgi, gryni, ir reguliarūs garsai buvo skleidžiami banginių. Jie iš pradžių ištyrė galimybes, kad garsai atsirado dėl įrangos veikimo sutrikimo, geofizinių reiškinių, ar Tarybų Sąjungos plano dėl priešo povandeninių laivų susekimo. Galų gale, biologai parodė, kad garsai buvo Finvalų artikuliavimas (Tiesioginė asociacija artikuliavimo su atgaminamuoju sezonu rūšiai) ir kad artikuliuojami tiktai patinų garsai. Praėjus daugiau kaip 100 metų, padidėjus okeaniniam triukšmui dėl karinės jūrų veiklos, galbūt sulėtino finvalų populiacijos atsigavimą, trukdydamas patinų ir seksualiai imlių patelių susisiekimui.

Mityba Redaguoti

Jų maistas susideda iš mažų žuvų, kalmarų ir vėžiagyvių.

Paplitimas Redaguoti

Kaip ir visi kiti dideli banginiai, finvalai buvo negailestingai ir be saiko medžiojami dvidešimtame amžiuje ir yra nykstanti rūšis. Tarptautinė Banginių medžioklės Komisija (International Whaling Commission (IWC)) išleido moratoriumą dėl komercinio šio banginio medžiojimo, nors Islandija ir Japonija paskelbė ketinimus tęsti medžioklę, teigdamos, jog kvota bus tik 50 banginių per 2008 metų sezoną. Žmogaus veikla, susidūrimai su laivais, jų skleidžiamas triukšmas taip pat kenkia šių banginių populiacijos atgaivinimui.

Porūšiai Redaguoti

  1.  ? Balaenoptera physalus physalus Tomilin, 1946
  2.  ? Balaenoptera physalus quoyi Fischer, 1829

Literatūra Redaguoti

  • Perrin, W. (2011). Balaenoptera physalus (Linnaeus, 1758). In: Perrin, W.F. World Cetacea Database. Accessed through: World Register of Marine Species. (Žr. tikrinta 2011-02-18)
  • ITIS database Žr.
  • Carwardine, M., E. Hoyt, R. E. Fordyce and P. Gill. 1998. Whales, dolphins and porpoises. Time-Life Books. Nature Company Guides, USA. 288 p. Žr.
  • Thomas, M.L.H. (ed.). 1983. Marine and coastal systems of the Quoddy Region, New Brunswick. Canadian Special Publication of Fisheries and Aquatic Sciences 64. 306 p. Žr.
  • Muller, Y. (2004). Faune et flore du littoral du Nord, du Pas-de-Calais et de la Belgique: inventaire. [Coastal fauna and flora of the Nord, Pas-de-Calais and Belgium: inventory]. Commission Régionale de Biologie Région Nord Pas-de-Calais: France. 307 pp. Žr.
  • Linnaeus C. (1758). Systema Naturae. Editio Decima, Tomus I. Holmiae [Stockholm]: Laurentii Salvii. Žr.
  • Mead, J. G. and R. L. Brownell, Jr. (2005). Cetacea. Pages 723--743 in Wilson, D.E. & D.M. Reeder (eds). Mammal Speciesof the World. A Taxonomic and Geographic Reference (3rd ed), Johns Hopkins University Press, 2,142 pp. Žr.
  • Hershkovitz, P. (1966). Catalog of living whales. U.S. National Museum Bulletin 246:1--259. Žr.
  • Rice, D.W. (1998). Marine mammals of the world. Society for Marine Mammalogy Special Publication 4:1--231/ Žr.
  • Jefferson, T. A., M. A. Webber and R. L. Pitman. (2008). Marine mammals of the world. Academic Press, Amsterdam. Žr.
  • The IUCN Red List of Threatened Species. Version 2008. Žr.
  • Perrin, W. F., B. Würsig and J. G. M. Thewissen. (2009). Encyclopedia of marine mammals. Academic Press, Amsterdam. Žr.
  • King, C. (2009). Terrestrial mammals (Chordata). In: Gordon, D. (Ed.) (2009). New Zealand Inventory of Biodiversity. Volume One: Kingdom Animalia. 584 pp Žr.
  • Schmidly, D. J. and B. Würsig. 2009. Mammals (Vertebrata: Mammalia) of the Gulf of Mexico, Pp. 1343–1352 in Felder, D.L. and D.K. Camp (eds.), Gulf of Mexico–Origins, Waters, and Biota. Biodiversity. Texas A&M Press, College Station, Texas. Žr.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 42 šeimos   dar 6 rūšys
       
  Būrys
(Cetartiodactyla)
    Gentis
Raukšlėtieji banginiai
(Balaenoptera)

  Klasė
Žinduoliai
(Mammalia)
    Šeima
Raukšlėtieji banginiai
(Balaenopteridae)
    Rūšis
Finvalas
(Balaenoptera physalus)

Išnašos Redaguoti

  1. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera physalus informacija.
  2. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena antipodarum informacija.
  3. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena antiquorum informacija.
  4. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena boops informacija.
  5. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena mysticetus major informacija.
  6. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena physalis informacija.
  7. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena physalus informacija.
  8. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena quoyi informacija.
  9. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena rostrata australis informacija.
  10. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena sulcata informacija.
  11. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera antarctica informacija.
  12. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera aragous informacija.
  13. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera australis informacija.
  14. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera blythii informacija.
  15. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera brasiliensis informacija.
  16. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera gibbar informacija.
  17. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera mediterraneensis informacija.
  18. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera mediterranensis informacija.
  19. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera musculus informacija.
  20. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera patachonica informacija.
  21. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera patachonicus informacija.
  22. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera patagonica informacija.
  23. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera quoyii informacija.
  24. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera rorqual informacija.
  25. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera sulcata arctica informacija.
  26. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera swinhoii informacija.
  27. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera tenuirostris informacija.
  28. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera velifera informacija.
  29. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera velifera copei informacija.
  30. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenopteris guibusdam informacija.
  31. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Benedenia knoxii informacija.
  32. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Dubertus rhodinsulensis informacija.
  33. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Physalis vulgaris informacija.
  34. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Physalus antarcticus informacija.
  35. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Physalus australis informacija.
  36. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Physalus brasiliensis informacija.
  37. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Physalus dugundii informacija.
  38. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Physalus fasciatus informacija.
  39. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Physalus patachonicus informacija.
  40. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Physalus verus informacija.
  41. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Pterobalaena communis informacija.
  42. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Pterobalaena gigantea michrochira informacija.
  43. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Rorqualus musculus informacija.
  44. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Sibbaldius tectirostris informacija.
  45. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Sibbaldius tuberosus informacija.
  46. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Swinhoia chinensis informacija.
  47. World Register of Marine Species: Balaena antipodarum
  48. World Register of Marine Species: Balaena antiquorum
  49. World Register of Marine Species: Balaena boops
  50. World Register of Marine Species: Balaena mysticetus major
  51. World Register of Marine Species: Balaena physalis
  52. World Register of Marine Species: Balaena physalus
  53. World Register of Marine Species: Balaena quoyi
  54. World Register of Marine Species: Balaena rostrata australis
  55. World Register of Marine Species: Balaena sulcata
  56. World Register of Marine Species: Balaenoptera antarctica
  57. World Register of Marine Species: Balaenoptera aragous
  58. World Register of Marine Species: Balaenoptera australis
  59. World Register of Marine Species: Balaenoptera blythii
  60. World Register of Marine Species: Balaenoptera brasiliensis
  61. World Register of Marine Species: Balaenoptera gibbar
  62. World Register of Marine Species: Balaenoptera mediterraneensis
  63. World Register of Marine Species: Balaenoptera mediterranensis
  64. World Register of Marine Species: Balaenoptera musculus
  65. World Register of Marine Species: Balaenoptera patachonica
  66. World Register of Marine Species: Balaenoptera patachonicus
  67. World Register of Marine Species: Balaenoptera patagonica
  68. World Register of Marine Species: Balaenoptera quoyii
  69. World Register of Marine Species: Balaenoptera rorqual
  70. World Register of Marine Species: Balaenoptera sulcata arctica
  71. World Register of Marine Species: Balaenoptera swinhoii
  72. World Register of Marine Species: Balaenoptera tenuirostris
  73. World Register of Marine Species: Balaenoptera velifera
  74. World Register of Marine Species: Balaenoptera velifera copei
  75. World Register of Marine Species: Balaenopteris guibusdam
  76. World Register of Marine Species: Benedenia knoxii
  77. World Register of Marine Species: Dubertus rhodinsulensis
  78. World Register of Marine Species: Physalis vulgaris
  79. World Register of Marine Species: Physalus antarcticus
  80. World Register of Marine Species: Physalus australis
  81. World Register of Marine Species: Physalus brasiliensis
  82. World Register of Marine Species: Physalus dugundii
  83. World Register of Marine Species: Physalus fasciatus
  84. World Register of Marine Species: Physalus patachonicus
  85. World Register of Marine Species: Physalus verus
  86. World Register of Marine Species: Pterobalaena communis
  87. World Register of Marine Species: Pterobalaena gigantea michrochira
  88. World Register of Marine Species: Rorqualus musculus
  89. World Register of Marine Species: Sibbaldius tectirostris
  90. World Register of Marine Species: Sibbaldius tuberosus
  91. World Register of Marine Species: Swinhoia chinensis