FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Alosa fallax
Alosa fallax
Alosa fallax

Atlantinė perpelė - Alosa fallax Lacepède, 1803, chordinių (Chordata) tipo (Actinopterygii) klasės (Clupeiformes) būrio (Clupeidae) šeimos (Alosa) genties rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Uodegos pelekas ilgas, giliai įkirptas, jo pamatą dengia pora pailgėjusių žvynų. Ant pilvo žvynai sudaro briauną. Žiotys galinės. Nugara melsvai violetinė, šonai ir pilvas sudaro briauną. Žiotys galinės. Nugara melsvai violetinė, šonai ir pilvas sidabriški. Išilgai šonų tęsiasi eilė tamsių dėmių, kurios ryškesnės ir didesnės prie galvos.

Biologija Redaguoti

Suaugusios perpelės – vertingos verslinės žuvys. Užauga iki 60 cm ilgio ir 1,5 kg svorio. Dažniausiai sužvejojamos 5-6 metų amžiaus, 30-35 cm ilgio žuvys. Į Kuršių marias subrendusios perpelės atplaukia gegužės mėn. Neršia į Kuršių marias įtekančių upių žiotyse. Po neršto grįžta atgal į jūrą.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Gyvena Europos pakraščiuose nuo Pirėnų pusiasalio iki Norvegijos krantų. Neršti atplaukia į Baltijos jūros baseino pietinio ir rytinio pakraščių upes: Elbę, Oderį, Vyslą, Nemuną, Dauguvą, Nevą. Airijoje ir Italijoje yra gėlavandenių perpelių populiacijų. Paaugę jaunikliai rudenį išplaukia per Baltijos jūrą toliau į Šiaurės jūrą bei Atlanto vandenyną. Jūroje laikosi netoli krantų.

Literatūra Redaguoti

  • Bailly, N. (2011). Alosa fallax (Lacepède, 1803). In: Nicolas Bailly (2011). FishBase. Accessed through: World Register of Marine Species. (Žr. tikrinta 2011-02-18)
  • IUCN link: Alosa fallax (Mažą susirūpinimą kelianti)
  • Cattrijsse, A.; Vincx, M. (2001). Biodiversity of the benthos and the avifauna of the Belgian coastal waters: summary of data collected between 1970 and 1998. Sustainable Management of the North Sea. Federal Office for Scientific, Technical and Cultural Affairs: Brussel, Belgium. 48 pp. Žr.
  • Lacepède, B.G.E. (1803). Histoire naturelle des poissons. v. 5, pp i-lxviii + 1-803 + index, Pls. 1-21. Žr.
  • Muller, Y. (2004). Faune et flore du littoral du Nord, du Pas-de-Calais et de la Belgique: inventaire. [Coastal fauna and flora of the Nord, Pas-de-Calais and Belgium: inventory]. Commission Régionale de Biologie Région Nord Pas-de-Calais: France. 307 pp. Žr.
  • FishBase, version december 2007 Žr.
  • FishBase, version may 2009 Žr.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 5 šeimos   dar 18 rūšių
       
  Būrys
Silkiažuvės
(Clupeiformes)
    Gentis
Perpelės
(Alosa)

  Klasė
Stipinpelekės žuvys
(Actinopterygii)
    Šeima
Silkinės
(Clupeidae)
    Rūšis
Atlantinė perpelė
(Alosa fallax)
           
  dar 42 būriai   dar 114 genčių  

Išnašos Redaguoti