FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Allium
Allium fistulosum 2
Allium

Česnakas, sin. svogūnas, poras - Allium L., ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus lelijainių (Liliopsida) klasės (Liliales) eilės (Amaryllidaceae) šeimos gentis.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (33), Airija (13), Albanija (7), Alžyras (18), Andora (9), Argentina (5), Armėnija (42), Australija (9), Austrija (29), Azerbaidžanas (11), Baltarusija (4), Bangladešas (2), Belgija (8), Beninas (1), Bolivija (4), Bosnija ir Hercegovina (1), Botsvana (1), Brazilija (4), Bulgarija (20), Burkina Fasas (1), Burundis (1), Butanas (7), Danija (10), Dominikos Respublika (2), Dramblio Kaulo Krantas (1), Džersis (2), Egiptas (9), Ekvadoras (2), Estija (5), Etiopija (6), Fidžis (1), Filipinai (2), Gabonas (1), Gana (1), Gibraltaras (1), Graikija (67), Gruzija (22), Gvatemala (3), Gvinėja (1), Haitis (2), Hondūras (2), Honkongas (1), Indija (12), Indonezija (4), Irakas (7), Iranas (40), Islandija (4), Ispanija (63), Italija (44), Izraelis (33), Jamaika (1), Japonija (19), Jemenas (4), Jordanija (11), Jungtinė Karalystė (25), Jungtinės Amerikos Valstijos (140), Juodkalnija (3), Kamerūnas (2), Kanada (17), Kazachija (59), Kenija (3), Kinija (56), Kipras (11), Kirgizija (36), Kolumbija (3), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kosta Rika (4), Kroatija (11), Kuba (6), Laosas (2), Latvija (1), Lenkija (23), Libanas (6), Lichtenšteinas (1), Lietuva (3), Madagaskaras (2), Makedonija (4), Malaizija (3), Malta (2), Marokas (18), Mauricijus (2), Mauritanija (1), Meksika (29), Mianmaras (2), Moldavija (2), Mongolija (28), Naujoji Kaledonija (1), Naujoji Zelandija (8), Nepalas (10), Nigerija (1), Nigeris (2), Nikaragva (1), Norvegija (27), Nyderlandai (26), Omanas (1), Pakistanas (9), Palestina (2), Peru (3), Pietų Afrikos Respublika (4), Pietų Džordžijos ir Pietų Sandvičo Salos (1), Pietų Korėja (13), Portugalija (25), Prancūzija (46), Rumunija (8), Rusija (74), Saliamono Salos (1), San Tomė ir Prinsipė (1), Saudo Arabija (8), Senegalas (2), Serbija (1), Sirija (14), Slovakija (15), Slovėnija (17), Somalis (1), Sudanas (2), Suomija (16), Svazilandas (1), Tadžikija (52), Tailandas (4), Taivanas (4), Tanzanija (2), Tunisas (7), Turkija (88), Turkmėnija (30), Ukraina (17), Urugvajus (1), Uzbekija (53), Vengrija (21), Vietnamas (2), Vokietija (44), Zambija (1), Čadas (1), Čekija (21), Čilė (2), Šiaurės Korėja (6), Šri Lanka (1), Švedija (39), Šveicarija (20), Žaliasis Kyšulys (1). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Nykstantys (1), Pažeidžiami (4), Beveik nykstantys (2), Nekeliantys susirūpinimo (10), Trūksta duomenų (33).

Rūšys Redaguoti

A Redaguoti

B Redaguoti

C Redaguoti

D Redaguoti

E Redaguoti

F Redaguoti

G Redaguoti

H Redaguoti

I Redaguoti

J Redaguoti

K Redaguoti

L Redaguoti

M Redaguoti

N Redaguoti

O Redaguoti

P Redaguoti

Q Redaguoti

R Redaguoti

S Redaguoti

T Redaguoti

U Redaguoti

V Redaguoti

W Redaguoti

X Redaguoti

Y Redaguoti

Z Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 12 šeimų  
      143 rūšys
  Eilė
Lelijiečiai
(Liliales)
    Gentis
Česnakas
(Allium)

  Klasė
Lelijainiai
(Liliopsida)
    Šeima
Amariliniai
(Amaryllidaceae)

  dar 18 eilių   dar 26 gentys  

Išnašos Redaguoti