FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Selasphorus sasin
Selasphorus sasin01
Aleno selasforas
Apsaugos būklė

Aleno selasforas - Selasphorus sasin Lesson, 1829, selasforų (Selasphorus) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Aleno selasforo rūšies paukščiai yra labai maži. Suaugę paukščiai siekia tik apie 75-90mm aukščio.

Patinėlis turi žalią nugarą ir kaktos dalį, su rūdžių spalvos plunksnomis ir uodega. Jo gerklė yra raudonai oranžinio atspalvio.

Patelės ir jaunikliai Aleno selasforo rūšies paukščiai yra daugiausiai žalios spalvos. Uodega rusva su baltomis dėmelėmis. Jaunikliai labai panašūs į pateles.

Biologija Redaguoti

Aleno selasforai konstruoja lizdą iš augalų pluošto, piktžolių stiebų ir kerpių, kad suteiktų tvirtumo ir formą lizdui. Lizdas statomas virš žemės, medžio šakoje. Patelė deda 2 baltus kiaušinius, kuriuos peri nuo15 iki 17 dienų. Jaunikliai palieka lizdą maždaug po 3 savaičių. Patelė maitina jauniklius dar keletą savaičių, kol jie pradeda rūpintis savimi.

Mityba Redaguoti

Kaip ir visi kolibriniai paukščiai, Aleno selasforas turi būti pamaitinamas dažnai, maždaug, kas valandą. Jie geria nektarą iš gėlių, taip pat valgo mažus vabzdžius, kuriuos randa ropinėjančius ant gelės paviršiaus. Vabzdžiai puikus baltymų šaltinis.

Paplitimas Redaguoti

Porūšiai Redaguoti

  1.  ? Selasphorus sasin sasin Lesson, 1829
  2.  ? Selasphorus sasin sedentarius Grinnell, 1929

Literatūra Redaguoti

  • Selasphorus sasin. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 2 šeimos   dar 5 rūšys  
         
  Būrys
Čiurliniai paukščiai
(Apodiformes)
    Gentis
Selasforai
(Selasphorus)
   
              2 porūšiai
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kolibriniai
(Trochilidae)
    Rūšis
Aleno selasforas
(Selasphorus sasin)

Išnašos Redaguoti