FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Aegolius acadicus
NorthernSawwhetOwl23
Aegolius acadicus
Apsaugos būklė

? Aegolius acadicus Gmelin, 1788, (Strigiformes) būrio (Strigidae) šeimos (Aegolius) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] 17 — 22 cm ilgio. Sveria nuo 54 g iki 151 g. Turi apvalų, lengvą, baltą veidą ir kremo spalvos juostas. Akys geltonos spalvos, o snapas juodos. Neturi ausų kuokštų. Apatinė dalis yra išblyškusi su tamsiomis dėmėmis. Viršutinė dalis yra rudos spalvos su baltais taškeliais.

Biologija Redaguoti

Gyvena spygliuočių miškuose. Deda 5 — 6 kiaušinius medžio ertmėse. Patinas medžioja, o tuo tarpu patelė prižiūri kiaušinius. Kai pirmieji jauninkliai užsiaugina plunksnas, patelė palieka patiną prižiūrėti jauniklius, o pati iškeliauja ieškoti kito patino ir su juo daugintis.

Mityba Redaguoti

Pagrinde ėda mažus organizmus, dėmesį sutelkdamos į mažus žinduolius. Šios pelėdos taip pat ėda palėnus ir peles.

Paplitimas Redaguoti

Porūšiai Redaguoti

  1.  ? Aegolius acadicus acadicus Gmelin, 1788
  2.  ? Aegolius acadicus brooksi J. H. Fleming, 1916

Literatūra Redaguoti

  • Aegolius acadicus. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.
  • Aegolius acadicus (Sibley and Monroe 1990, 1993) has been split into A. acadicus and A. ridgwayi following AOU (1998). This treatment has always been followed by BirdLife.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos   dar 3 rūšys  
         
  Būrys
Pelėdiniai paukščiai
(Strigiformes)
    Gentis
Lututės
(Aegolius)
   
              2 porūšiai
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Pelėdiniai
(Strigidae)
    Rūšis
(Aegolius acadicus)

Išnašos Redaguoti