FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Ablepharus
Ablepharus kitaibelii 01
Ablepharus Rueppellii

Plikaakiai scinkai - Ablepharus Fitzinger, 1823, chordinių (Chordata) tipo (Reptilia) klasės (Squamata) būrio (Scincidae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

Smulkūs, ilgis pačių stambiausių rūšių - 15 cm, driežai su pailgu kūnu. Galūnės trumpos, silpnai išsivysčiusios, penkiapirštės. Uodega ilga, labai lanksti. Kūnas su lygiais apskritais žvynais. Ausų angos mažos arba paslėptos po oda.

Neturi vokų, apatinis suaugęs su viršutiniu ir sudaro perregimą plėvę. Todėl akys visą laiką atmerktos ir negali mirksėti. Šis prisitaikymas išsivystė, kad apsaugoti akis nuo mechaninių pažeidimų.

Visos rūšys deda kiaušinius.

Biologija Redaguoti

Gyvena ant smėlingo ir akmeningo dirvožemio.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Pietų Europa (Balkanų pusiasalis ir Egėjo jūros salos), Užkaukazė, Vidurinė Azija, Pakistano rytinėje dalyje ir vakarų Indijoje.

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Amerikos Samoa (1), Australija (1), Fidžis (1), Indonezija (1), Kenija (1), Madagaskaras (1), Mauricijus (1), Mozambikas (1), Papua Naujoji Gvinėja (1), Prancūzijos Polinezija (1), Seišeliai (1), Tanzanija (1), Tonga (1), Čilė (1)..

Rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • WoRMS (2010). Ablepharus Fitzinger, 1823. Accessed through: World Register of Marine Species. (Žr. tikrinta 2011-02-17)
  • Nomenclator Zoologicus Žr.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos  
      ? rūšių
  Būrys
(Squamata)
    Gentis
Plikaakiai scinkai
(Ablepharus)

  Klasė
Ropliai
(Reptilia)
    Šeima
Scinkai
(Scincidae)

Išnašos Redaguoti