FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Stipa
Green Needle Grass

Ašuotė - Stipa L., ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus lelijainių (Liliopsida) klasės (Cyperales) eilės (Poaceae) šeimos gentis.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ] Ašuotė – daugiametė žolė trumpais šakniastiebiais ir ilgais, pavėjui banguojančiais lapais. Žiedynai taip pat ilgi, primenantys plunksnas.

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Tai svarbi pašarinė žolė. Kelios rūšys (Stipa splendens, Stipa calamagrostis, Stipa gigantea ir Stipa pulchra) auginamos kaip dekoratyviniai augalai.

Paplitimas Redaguoti

Auga pasaulio prerijose, stepėse, savanose. [ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (11), Albanija (1), Alžyras (8), Amerikos Samoa (1), Andora (2), Angilija (1), Argentina (89), Armėnija (11), Aruba (3), Australija (102), Austrija (10), Azerbaidžanas (2), Bahamai (3), Bangladešas (1), Barbadosas (1), Belgija (2), Belizas (10), Beninas (19), Bisau Gvinėja (13), Bolivija (50), Bosnija ir Hercegovina (3), Botsvana (2), Brazilija (58), Britų Mergelių salos (2), Brunėjus (1), Bulgarija (5), Burkina Fasas (14), Burundis (12), Butanas (6), Centrinės Afrikos Respublika (22), Dominika (1), Dominikos Respublika (6), Dramblio Kaulo Krantas (24), Egiptas (6), Ekvadoras (30), Eritrėja (1), Etiopija (10), Fidžis (4), Filipinai (12), Folklando (Malvinų) Salos (1), Gabonas (36), Gajana (13), Gambija (2), Gana (18), Graikija (13), Gruzija (7), Guamas (1), Gvadelupa (1), Gvatemala (26), Gvinėja (16), Haitis (1), Hondūras (25), Indija (34), Indonezija (26), Irakas (2), Iranas (17), Ispanija (25), Italija (11), Izraelis (9), JAV Mergelių salos (5), JAV mažosios salos (1), Jamaika (6), Japonija (8), Jemenas (2), Jordanija (2), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinė Karalystė (8), Jungtinės Amerikos Valstijos (104), Juodkalnija (2), Kambodža (7), Kamerūnas (38), Kanada (16), Kazachija (10), Kenija (7), Kinija (52), Kipras (1), Kirgizija (5), Kiribatis (1), Kolumbija (35), Komorai (8), Kongas (6), Kongo Demokratinė Respublika (19), Kosta Rika (27), Kroatija (2), Kuba (6), Laosas (9), Lenkija (3), Lesotas (1), Libanas (3), Liberija (16), Lichtenšteinas (1), Madagaskaras (31), Majotas (6), Makedonija (2), Malaizija (8), Malavis (7), Malis (12), Marianos Šiaurinės Salos (1), Marokas (12), Martinika (3), Maršalo salos (1), Mauricijus (2), Mauritanija (1), Meksika (111), Mianmaras (8), Mikronezija (3), Mongolija (8), Montseratas (1), Mozambikas (6), Namibija (2), Naujoji Kaledonija (2), Naujoji Zelandija (9), Nauru (1), Nepalas (15), Nigerija (19), Nigeris (4), Nikaragva (20), Norfolkas (1), Nyderlandai (1), Nyderlandų Antilai (4), Omanas (3), Pakistanas (5), Palestina (1), Panama (23), Papua Naujoji Gvinėja (22), Paragvajus (14), Peru (43), Pietų Afrikos Respublika (21), Pietų Korėja (3), Pitkerno salos (1), Portugalija (5), Prancūzija (11), Prancūzijos Gviana (10), Prancūzijos Polinezija (4), Puerto Rikas (10), Pusiaujo Gvinėja (21), Reunjonas (1), Ruanda (6), Rumunija (9), Rusija (22), Saliamono Salos (5), Salvadoras (12), Samoa (1), San Tomė ir Prinsipė (3), Saudo Arabija (2), Senegalas (14), Sent Kitsas ir Nevis (2), Serbija (1), Siera Leonė (15), Singapūras (2), Sirija (5), Slovakija (2), Slovėnija (2), Somalis (4), Sudanas (4), Suomija (1), Surinamas (8), Svazilandas (2), Tadžikija (3), Tailandas (18), Taivanas (18), Tanzanija (19), Terksas ir Kaikosas (1), Togas (10), Tonga (2), Trinidadas ir Tobagas (3), Tunisas (6), Turkija (15), Turkmėnija (8), Uganda (11), Ukraina (3), Urugvajus (22), Uzbekija (4), Vanuatu (1), Venesuela (35), Vengrija (7), Vietnamas (15), Vokietija (9), Zambija (10), Zimbabvė (5), Čadas (1), Čekija (6), Čilė (32), Šri Lanka (12), Šv. Elenos sala (2), Švedija (6), Šveicarija (7), Žaliasis Kyšulys (2). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Pažeidžiami (1), Nekeliantys susirūpinimo (2).

Rūšys Redaguoti

A Redaguoti

B Redaguoti

C Redaguoti

D Redaguoti

E Redaguoti

F Redaguoti

G Redaguoti

H Redaguoti

I Redaguoti

J Redaguoti

K Redaguoti

L Redaguoti

M Redaguoti

N Redaguoti

O Redaguoti

P Redaguoti

Q Redaguoti

R Redaguoti

S Redaguoti

T Redaguoti

U Redaguoti

V Redaguoti

W Redaguoti

X Redaguoti

Y Redaguoti

Z Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 1 šeima  
      12 rūšių
  Eilė
Viksvuoliečiai
(Cyperales)
    Gentis
Ašuotė
(Stipa)

  Klasė
Lelijainiai
(Liliopsida)
    Šeima
Migliniai
(Poaceae)

  dar 18 eilių   dar 456 gentys  

Išnašos Redaguoti