FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Ninox
Barking Owl
Ninox japonica, Japan
Ninox rufa 4

Aštrianagės pelėdos - Ninox Hodgson, 1837, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Strigiformes) būrio (Strigidae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Pavadintos pagal retas šeriškas plunksnas, kuriomis apaugę pirštai. Kūnas nuo 20 iki 50 cm ilgio. Antsnapio apatiniame krašte yra savotiškas dantis, panašiai kaip sakalų. Plunknų danga tanki, sparnai ir uodega ilga.

Biologija Redaguoti

Gyvena džiunglėse.

Mityba Redaguoti

Daugumos rūšių pagrindinis maisto racionas - bestuburiai. Stambios rūšys gaudo graužikus ir smulkius paukščius, užpuola kiškius ir oposumus.

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Australija (7), Filipinai (5), Indija (2), Indonezija (8), Japonija (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (2), Kalėdų sala (2), Kambodža (1), Kinija (1), Laosas (1), Madagaskaras (1), Malaizija (1), Mianmaras (1), Naujoji Zelandija (1), Nepalas (1), Papua Naujoji Gvinėja (7), Pietų Korėja (1), Pitkerno salos (2), Rusija (2), Saliamono Salos (1), Singapūras (1), Tailandas (1), Taivanas (1), Vietnamas (1), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (1). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Pažeidžiami (3), Beveik nykstantys (5), Nekeliantys susirūpinimo (13).

Paplitusios Azijoje ir Australijoje.

Rūšys Redaguoti

Gentyje yra apie 20 rūšių:

  1.  ? Ninox squamipila Bonaparte, 1850
  2.  ? Ninox novaeseelandiae Gmelin, 1788
  3.  ? Ninox boobook Latham, 1801

Literatūra Redaguoti

  • Ninox. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos  
      22 rūšys
  Būrys
Pelėdiniai paukščiai
(Strigiformes)
    Gentis
Aštrianagės pelėdos
(Ninox)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Pelėdiniai
(Strigidae)

Išnašos Redaguoti