FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Selasphorus scintilla
142asavegrescintillant
Žvilgusis selasforas
Apsaugos būklė

Žvilgusis selasforas - Selasphorus scintilla Gould, 1851, selasforų (Selasphorus) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Žvilgusis selasforas - labai mažas kolibris. Jo ilgis įskaitant uodegą yra tik 6.5-8 cm. Patinėlis sveria apie 2 g., o patelė 2.3 g. Juodas snapas yra trumpas ir tiesus.

Suaugęs patinėlis turi žaliai bronzinės spalvos viršutines dalis. Rudai ir juodai dryžuotą uodegą. Gerklė yra ryškiai raudonos spalvos, atskirta nuo cinamono spalvos apatinių dalių balta kaklo juostele.

Patelė labai panaši į patinėlį, bet gerklė yra geltonos spalvos su mažomis žaliomis dėmelėmis.

Biologija Redaguoti

Žvilgiojo selasforo patelė yra visiškai atsakinga už lizdo statymą ir jauniklių perėjimą. Dažniausiai padeda du baltus kiaušinius savo susuktame mažame lizdelyje, kuris yra apie 1 – 4 m. aukštyje, medžio šakoje. Inkubacija užtrunka 15 – 19 dienų, o maitinimas, kitas 20 – 26 dienas.

Mityba Redaguoti

Minta nektaru, paimtu iš įvairiausių mažų gėlių. Kaip ir kiti kolibriai žvilgusis selasforas minta vabzdžiais, kurie yra baltymų šaltinis paukščiui.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Selasphorus scintilla. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 2 šeimos   dar 5 rūšys
       
  Būrys
Čiurliniai paukščiai
(Apodiformes)
    Gentis
Selasforai
(Selasphorus)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kolibriniai
(Trochilidae)
    Rūšis
Žvilgusis selasforas
(Selasphorus scintilla)

Išnašos Redaguoti