FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Adoxaceae
Adoxa moschatellina01
Ūksmininiai

Ūksmininiai - Adoxaceae E. Mey., Preuss. Pfl.-Gatt., 1839, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Dipsacales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (4), Andora (2), Argentina (3), Armėnija (2), Australija (5), Austrija (7), Azerbaidžanas (1), Belgija (4), Bolivija (13), Bosnija ir Hercegovina (1), Brazilija (5), Bulgarija (3), Butanas (6), Danija (8), Dominika (1), Dominikos Respublika (1), Egiptas (4), Ekvadoras (21), Estija (3), Etiopija (1), Filipinai (3), Gajana (1), Graikija (3), Gruzija (3), Gvatemala (8), Hondūras (2), Indija (6), Indonezija (4), Iranas (1), Ispanija (14), Italija (4), Jamaika (2), Japonija (13), Jungtinė Karalystė (11), Jungtinės Amerikos Valstijos (41), Kamerūnas (1), Kanada (9), Kazachija (2), Kenija (1), Kinija (74), Kolumbija (13), Kosta Rika (6), Laosas (1), Lenkija (4), Libanas (3), Liuksemburgas (3), Marokas (1), Meksika (24), Mianmaras (2), Mongolija (2), Naujoji Zelandija (8), Nepalas (10), Nikaragva (2), Norvegija (5), Nyderlandai (6), Pakistanas (2), Panama (8), Paragvajus (2), Peru (17), Pietų Korėja (12), Portugalija (2), Prancūzija (7), Ruanda (1), Rumunija (3), Rusija (8), Salvadoras (4), Saudo Arabija (3), Slovakija (3), Slovėnija (4), Suomija (4), Tailandas (1), Taivanas (18), Turkija (2), Ukraina (3), Urugvajus (2), Uzbekija (1), Venesuela (4), Vengrija (2), Vietnamas (5), Vokietija (7), Čekija (2), Čilė (2), Šiaurės Korėja (2), Švedija (14), Šveicarija (4). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Nykstantys (1), Pažeidžiami (2), Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (1).

Gentys Redaguoti

  1. Ūksminas - Adoxa L., ?
  2. Šeivamedis - Sambucus L., ?
  3.  ? Sinadoxa ?, ?
  4.  ? Tetradoxa ?, ?
  5. Putinas - Viburnum L., ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 3 šeimos  
   
  Eilė
Karšuliečiai
(Dipsacales)
   
        1 Rūšis
([[]])
  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
Ūksmininiai
(Adoxaceae)
  1 Gentis
([[]])

  dar 66 eilės  

Išnašos Redaguoti