FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Cistaceae
Cistus salviifolius2
Švitrūniniai
Cistus salviifolius

Švitrūniniai - Cistaceae Juss., 1789, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Violales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (2), Albanija (2), Alžyras (27), Andora (7), Argentina (2), Armėnija (2), Australija (3), Austrija (6), Belgija (4), Belizas (1), Bosnija ir Hercegovina (1), Brazilija (1), Bulgarija (7), Danija (2), Egiptas (2), Estija (1), Graikija (25), Gruzija (4), Gvatemala (5), Hondūras (5), Irakas (2), Iranas (4), Ispanija (68), Italija (27), Izraelis (14), Japonija (2), Jordanija (8), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinė Karalystė (6), Jungtinės Amerikos Valstijos (44), Juodkalnija (6), Kanada (5), Kataras (2), Kazachija (1), Kipras (8), Kosta Rika (2), Kroatija (7), Latvija (2), Lenkija (1), Libanas (2), Makedonija (2), Marokas (60), Meksika (13), Naujoji Zelandija (4), Nikaragva (2), Norvegija (1), Nyderlandai (2), Omanas (2), Palestina (1), Portugalija (30), Prancūzija (36), Rumunija (4), Rusija (6), Saudo Arabija (2), Sirija (3), Slovakija (4), Slovėnija (6), Suomija (1), Tunisas (11), Turkija (17), Turkmėnija (2), Ukraina (1), Urugvajus (1), Vengrija (4), Vokietija (9), Čekija (2), Čilė (1), Švedija (14), Šveicarija (7). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Trūksta duomenų (1).

Gentys Redaguoti

  1. Švitrūnas - Cistus L., ?
  2.  ? Fumana ?, ?
  3.  ? Halimium ?, ?
  4. Saulenis - Helianthemum P. Mill., ?
  5.  ? Horanthes ?, ?
  6.  ? Hudsonia ?, ?
  7.  ? Lechea L., ?
  8.  ? Tuberaria Dunal, Spach, ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 20 šeimų  
   
  Eilė
Našlaitiečiai
(Violales)
   
        41 rūšis
  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
Švitrūniniai
(Cistaceae)
  7 gentys  
         
  dar 66 eilės  

Išnašos Redaguoti